Autor Tema: Citroen od 1919 godine do današnjih dana  (Pročitano 9478 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ADMINISTRACIJA

  • Super Moderator
  • Paljevina
  • *
  • Poruke: 109
Citroen od 1919 godine do današnjih dana
« poslato: Mart 09, 2008, 22:29:22 »
Piše: Bora2cv

1919 CITROEN
·   Krajem 1919. godine proizvodi se 30 automobila dnevno.
·   André Citroën  donosi u Francusku nove metode rada koji će mu omogućiti proizvodnju ekonomičnih i robusnih automobila.
·   Godišnja proizvodnja: 2 810 vozila.

1919 MODELI
·   U junu, tip A  je bio prvi Citroen-ov automobil, što je ujedno i prvi automobil napravljen u Evropi u "velikoj seriji" i istovremeno prvi koji je imao osvetljenje i električni anlaser, poklopac motora, rezervni točak, upravljač na levoj strani. Njegova cena bila je izuzetno niska za ovu epohu. Tip A ima motor sa 4 cilindra, zapreminu od 1 327 ccm, ekonomičan je sa potrošnjom od 7,5 l na 100 km, 18 Ks pri 2 100 o/min, menjač sa 3 brzine.
·   Od maja 1919. do decembra 1921. godine, proizvedeno je 24 093 primeraka tipa A. Već krajem godine pojavljuju se prva dostavna vozila: na šasiji tipa A, furgon-plato sa korisnom nosivošću od 300 kg.

1920 CITROEN
·   Citroen osvaja nagradu Mans i njegov renome naglo raste. Proizvodnja konstatno raste. Na kraju godine prodato je više od 15 000 vozila.
·   Godišnja proizvodnja: 12 244 vozila.

1921 CITROEN
·   Napravljene su zalihe rezervnih delova u celoj Francuskoj.
·   3 000 vozila je izvezeno u ovoj godini.
·   Godišnja proizvodnja: 10 933 vozila.

1921 MODELI
·   U junu, B2 zamenjuje Tip A sa jačim motorom od 1 452 ccm, 20 Ks i 2 100 o/min, potrošnja od 8 l na 72 km/h. Proizvedeno je 89 841 vozila u periodu od maja 1921. do jula 1926. godine.
·   Početak proizvodnje Tipa A Sport, sa motorom od 1 452 ccm, 22 Ks i 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 75 km/h i potrošnjom od 8,5 l / 100 km. Od aprila 1920. do decembra 1921. godine proizveden je 671 primerak Tipa A Sport.

1922 CITROEN
·   Otvara se nova fabrika u Levaloau (Levallois) u predgrađu Pariza.
·   Lansiran je nov model 5 CV Trèfle. Proizvode se rezervni delovi, dodatna oprema i ležajevi.
·   Omogućena je i prodaja na kredit: na 12 do 18 meseci.
·   Godišnja proizvodnja: 21 025 vozila.

1922 MODELI
·   U oktobru je lansiran prvi sportski automobil Caddy, proizašao iz jednog serijskog modela, sa motorom od 1 452 ccm, 22 Ks i 2100 o/min, brzinom od 90 km/h.
·   Od jula 1922. do oktobra 1925. godine proizvedeno je 226 primerka.
·   Na Sajmu automobila u Parizu predstavljen je 5CV tip C limun žute boje odakle i njegov naziv "Limunčić". Motor je od 856 ccm, 11 Ks pri 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 60 km/h i potrošnjom od 5 l/100 km. Ovo je ujedno i bio prvi "ženski" automobil.
·   Od marta 1922. do decembra 1926. godine proizvedeno je 80 759 vozila.

1923 CITROEN
·   Na svom putu u Ameriku, André Citroen sreće Henrija Forda. Od tada Citroen redovno organizuje staževe u Americi.
·   Pojavljuje se prvi karavan Citroen.
·   Nova fabrika u Sen Šarlu (Saint Charles) za menjače.
·   Proizvodnja Citroen-ovih vozila dostiže broj od 100 vozila dnevno, odnosno 3 500 vozila mesečno.
·   Otvaranje novog preduzeća u Londonu (Velika Britanija), Citroen Cars Limited.
·   Godišnja proizvodnja: 32 678 vozila.

1924 CITROEN
·   Otvaranje nove fabrike u Sent Uenu (Saint Ouen), kao i ogranka ove fabrike Dezepine
      (Des Epinettes) za proizvodnju opruga.
·   André Citroen postavlja bazu jedne međunarodne mreže preduzeća u Briselu, Amsterdamu, Kelnu, Milanu, Ženevi i Kopenhagenu.
·   Izvezeno je 17 000 vozila ove godine.
·   André Citroen obnavlja park taxi vozila i kreira mrežu "autocars".
·   Otvaranje akcionarskog društva Automobiles Citroen, sa kapitalom od 100 000 000 FF za proizvodnju automobila.
·   Ritam proizvodnje: 300 vozila dnevno.
·   Godišnja proizvodnja: 55 387 vozila.

1924 MODELI
·   U oktobru Citroen lansira B10 na mehaničkoj šasiji B2, sa velikom otpornošću na udare. Počevši od ovog modela svi Citroen-ovi modeli će biti od čelika. Motor je od 1 452 ccm, 20 Ks, 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 70 km/h, potrošnjom od 8l/100 km. Od oktobra 1924. do decembra 1925. godine, proizvedeno je 17 259 modela.
·   Namenjen deci, proizveden je Citroenette 5 CV na pedale.

1925 CITROEN
·   Citroen formira i razvija u Francuskoj komercijalnu mrežu, prvu organizaciju koja opravdava svoje ime: 200 agenata u 1919. godini, a 5 000 u 1925. godini.
·   Kreiranje komercijalnih preduzeća u Madridu i Alžiru.
·   Kovnica u Klišiju (Clichy) počinje sa radom, metalurgija izuzetna za epohu.
·   Nakon uspeha Prvog prelaska Sahare u 1923. godini, druga misija Hardt- Anduen Dobrej (Haardt-Audouin Dobreuil) je Croisière Noire.
·   Od 1925 - 1934, Citroen upisuje svoje ime na Ajfelovu Kulu svetlećim slovima od 30 m visine.
·   Godišnja proizvodnja: 61 487 vozila.

1925 MODELI
·   U oktobru, pojavljuje se B2 sa potpuno čeličnom karoserijom. Motor je 1452 ccm, 20 Ks pri 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom 75 km/h, potrošnjom 8,5 l/km. Osnovna novina: kočnice na sva 4 točka. Prvo vozilo dvostruke namene, Torpédo B12 ima korisnu nosivost od 1 000 kg, sa 4 vrata i petim vratima. Od oktobra 1925. do januara 1927. godine proizvedeno je 38 381 primeraka B12 (uključujući i dostavne verzije).
·   U oktobru sa 3. centralnim sedištem postavljenim pozadi , 5 CV postaje poznati Trèfle. Motor je je 856 ccm, 11 Ks pri 2100 o/min, sa menjačem sa 3 brzine, brzinom od 60 km/h i potrošnjom od 7 l /100 km.

1926 CITROEN
·   André Citroen nastoji da se svaka fabrika specijalizuje za konstanto povećanje proizvodnje.
·   Otvaranje fabrike u Grenelu (Grenelle) za montažu prednjih osovina i zadnjeg mosta novog B14.
·   Uređenje jedne cele fabrike za tehnička proučavanja sa laboratorijom.
·   Izdavanje prvog rečnika za popravke za korišćenje zastupnicima kao i kataloga za rezervne delove.
·   Otvaranje prve fabrike za montažu automobila u Briselu (5CV, B12, B14) i u Slau (Slough) u Velikoj Britaniji za montažu 5CV Trèfle, koja se smatra jednom od najmodernijih na ovom prostoru.
·   U Kelnu (Nemačka) montiraju se B14, C4 i C6.
·   U Milanu (Italija) montiraju se 5 CV Trèfle, C4 i C6.
·   Godišnja proizvodnja: 50 404 vozila.

1926 MODELI
·   B14 se pojavljuje na Sajmu automobila u oktobru. Motor je od 1 539 ccm, 22 Ks, pri 2 300 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 80 km/h i potrošnjom od 8,5 l /100 km. B14 se smatrao luksuznim automobilom (komandna tabla je moderna i kompletna sa indirektnim osvetljenjem itd.) Uskoro postaje jedan od najvećih automobilskih uspeha između dva rata.
·   Berlina torpédo commerciale, kabriolet sa 2 i 4 mesta.
·   U septembru izlazi B15, prvo dostavno vozilo sa zatvorenom kabinom i 1000 kg korisne nosivosti. Od septembra 1926. do avgusta 1928. proizvedeno je 12 566 automobila.
·   Od 600 000 vozila  Francuskoj, 175 000 čine Citroen-ovi modeli.

1927 CITROEN
·   Otvaranje fabrike Gutenberg za proizvodnju motora i menjača.
·   Kreiranje komercijalnih preduzeća u Lisabonu i Tunisu.
·   Površina fabrika iznosi 762 000 m2 a zaposleno je 31 000 radnika.
·   Ritam proizvodnje je 400 vozila dnevno.
·   Na Sajmu automobila, André Citroen organizuje posetu fabrikama za javnost.
·   Ukupan broj Citroen-ovih vozila u saobraćaju iznosi 319 074.
·   Godišnja proizvodnja: 76 077 vozila.

1927 MODELI
·   U martu B14F zamenjuje B14. Motor je otporniji zahvaljujući specijalnoj obradi cilindara (obrada Dudgeon).
·   Od septembra 1924 - decembra 1927. godine, proizvedeno je 60 526 vozila B14 i B14F.
·   Na Sajmu automobila u Parizu, B14G zamenjuje B14F. Motor je od 1539 ccm, 22 Ks, 2 300 o/min, menjač sa 3 brzine, brzina od 80 km/h i potrošnja od 8,5 l/100 km. Od septembra 1927. do oktobra 1928. godine, proizvedeno je 59 391 vozilo.
·   U decembru, B18 specijalna serija B14G postiže broj od 5 707 proizvedenih vozila u periodu od decembra 1927. do avgusta 1928. godine.
·   Taxi B14 zamenjuje taxi Tip A i B2. Motor je od 1 539 ccm, 22 Ks, 2300 o/min, menjač sa 3 brzine, brzina od 80 km/h, potrošnja od 8,5 l/100 km. Proizvedeno je 4 659 vozila.

1928 CITROEN
·   Citroen-ove fabrike zapošljavaju 30 000 radnika, sa proizvodnim kapacitetom od 1 000 vozila dnevno, sa 14 filijala u Francuskoj i Severnoj Africi, mrežom od 5 000 agenata u Francuskoj, 10 preduzeća i 4 fabrike u inostranstvu. Inostrana prodaja Marke predstavlja 45% izvoza francuskih automobila.
·   André Citroen svakog meseca objavljuje na zadnjoj strani najvećih francuskih novina (15 miliona primeraka) sve o radu svojih fabrika.
·   Godišnja proizvodnja: 72 356 vozila.

1928 MODELI
·   B14 G Caddy torpedo Sport sa 3 sedišta, sa šasijom i serijskom mehanikom i poboljšanim performansama.
·   Na Sajmu automobila se pojavljuje C4 koji zamenjuje B14, od kojeg zadržava neke elemente karoserije. Njegov izgled je moderniji, a vozilo je niže. Šasija i motor su novi i  robusniji. Motor je od 1628 ccm, 30 Ks, 3000 o/min, menjač je sa 3 brzine, brzina od 90 km/h i potrošnja od 8,8l/100 km.
·   Torpédo Berlina sa 4 mesta, sa 139 835 vozila proizvedenih od septembra 1928. do decembra 1930.godine.
·   Na Sajmu automobila u oktobru predstavljen je C6, prvi Citroen u seriji sa motorom od 6 cilindara   2 442 ccm, 45 Ks, 3000 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom o 105 km/h i potrošnjom od 14l/100 km. Ovo vozilo je američkog tipa obrađen u francuskom duhu. Od septembra 1928. do decembra 1929. godine proizvedeno je 11 521 vozila.
·   U januaru predstavljen je C16, mali kamion proizišao iz C6, sa korisnom nosivošću od 1800 kg, opremljen motorom sa 6 cilindara i četvorostepenim menjačem. Od januara do avgusta 1928. godine proizvedeno je 1 246 vozila.

1929 CITROEN
·   Na Sajmu Automobila, André Citroen ostavlja vrata otvorena za pristup fabrici na Ke de Žavel (Quai de Javel).
·   Godišnja proizvodnja: 102 891 vozila.

1929 MODELI
·   U aprilu pojavljuje se C6E 7 cm duži i širi od C6. Branici su serijski. Motor je 2 442 ccm, 42 Ks i 3000 o/min, trostepenim menjačem, brzinom od 105 km/h i potrošnjom od 14l/100 km. Od aprila do decembra ove godine proizvedeno je 5 090 vozila.
·   U septembru pojavljuje se C6F, koji je još prostraniji i opremljeniji i bolje završne obrade. Motor je 2 442 ccm, 45 Ks, 3 000 o/min, brzina 105 km/h i potrošnja od 14l/100 km. Od septembra 1929. do jula 1931. godine proizvedeno je 37 119 vozila.
·   Lansiranje modela C6 1, prvog brzog francuskog kamiona. Korisna nosivost je 1 800 kg, motor je sa 6 cilindara preuzet od C6F, 2 442 ccm, 42 Ks, ukupne mase od 3 800 kg. Kabina je od čelika.

1930 CITROEN
·   Puštanje u rad livnice u Klišiju (Clichy).   
·   Otvaranje filijale u Oslu.
·   Godišnja proizvodnja: 77 788 vozila.

1930 MODELI
·   C4
·   Na Sajmu automobila u Parizu C4F zamenjuje C4, pri čemu zadržava pređašnju karoseriju skraćenu za 7 cm. Od septembra 1930. do jula 1931. godine, proizvedeno je 47 576 vozila.
·   Povećana je korisna nosivost kamiona C61 sa 1800 na 2000 kg, ukupne mase 4 000 kg.

1931 CITROEN
·   Novi karavan Citroen pojavljuje se na putevima Centralne Evrope.
·   Otvaranje velikog izložbenog prostora u Parizu za motore i čelične karoserije.
·   Kreiranje Deoničarskog društva za Transport.
·   Godišnja proizvodnja: 71 932 vozila

1931 MODELI
·   Sa C6 C GL, Citroen u februaru predstavlja izuzetno luksuzan automobil koji je pobrao velike uspehe u smislu elegancije. Motor od 2650 ccm, sa 6 cilindara, 50 Ks, 3200 o/min, trostepenim menjačem, brzine 103 km/h, potrošnje 14l/100 km. Berlina, porodično vozilo.
·   Taksi vozila C4F zamenjuju taksije B14. Motor od 1628 ccm, 30 Ks, 3000 o/min, menjač sa 3 brzine, brzina 90 km/h, potrošnja 9l/100 km.
·   Na Sajmu u Parizu, C4 G, bolje definicije, zamenjuje C4 F. Motor je 1 767 ccm, 32 Ks pri 2700 o/min, trostepeni menjač, brzina 95 km/h.
·   Na Sajmu takođe, pojavljuje se i C6 G sa motorom zapremine 2650 ccm, snage 50 Ks pri 2700 o/min, sa trostepenim menjačem i brzinom od 110 km/h. U pitanju je porodično vozilo, berlina. Od septembra 1931. godine do oktobra 1933., proizvedeno je 17 694 vozila.
·   U fabrici u Levalua (Levallois) napravljen je prvi autobus, tipa C6 serija G1, karoserija od čelika, sa 22 mesta za sedenje. Motor je sa 6 cilindara. Od septembra 1931. do kraja 1932. godine, proizvedeno je 1600 autobusa.

1932 CITROEN
·   Prava kiša rekorda za C6 na takmičenju Rozali II: 136 000 pređenih pri prosečnoj brzini od 104 km/h. Rozali II promoviše motorna ulja Yacco.
·   13. oktobra, polazi voz Pariz-Lion-Citroen, koji prevozi strane zastupnike od Sajma do filijale u Lionu.
·   Od aprila 1931. do februara 1932. godine, organizuje se nova misija Haardt-Audouin Dubreuil: la Croisière Jaune. 14 ljudi i 14 autogusenica (Kegresse) prelaze 12 000 km od Bejruta do Pekinga.
·   Godišnja proizvodnja: 48 027 vozila.

1932 MODELI
·   U aprilu, pojavljuju se C4 G i C6 G sa simbolom labuda između dva ševrona.
·   Na Sajmu u Parizu pojavljuje se elegantni 8 CV sa jednodelnom karoserijom, još otpornijom nego što je bila ona napravljena od čelika. U istoriju ovaj automobil ostaje poznat kao Rozali (Rosalie). Motor je od 1452 ccm, 32 Ks, 3200 o/min, trostepeni menjač, brzina 90 km/h, potrošnja od 9l/100 km. Od oktobra 1932. do januara 1935. godine, proizvedeno je 38 835 vozila.
·   10 Légère nasleđuje C4. Robusniji je, njegov motor je poslednji sa bočnim ventilima. Zapremina je 1767 ccm, 36 Ks pri 3200 o/min, trostepeni menjač, brzina 100 km/h, potrošnja od 9l/100 km. Berlina, kabriolet sa 2 i 4 mesta: velika gama posebnih karoserija. Od oktobra 1932. do januara 1935. godine, proizvedeno je 49 249 vozila.
·   La 15, sa identičnim karakteristikama kao i kod modela 8 i 10, zamenjuje C6 G. Motor je sa 6 cilindara, zapremine od 2 650 ccm, 56 Ks pri 3200 o/min, brzine od 100 km/h, potrošnjom od 14 l/100 km. Pojavljuje se 5 novih modela šasije: od berline, porodičnih automobila do kabrioleta. Od oktobra 1932. do januara 1935. godine, proizvedeno je 7 228 vozila.
·   U novembru, pojavljuje se 10 L sa motorom od 1767 ccm i 15 L sa kombinacijom karoserije modela 8 i motorom modela 15.

1933 CITROEN
·   Svetska ekonomska kriza izuzetno utiče na francusku automobilsku industriju, tako da se proizvodnja smanjuje. Ali André Citroen, veran svojim stavovima - više proizvodnje, znači bolje cene, sanja o proizvodnom ritmu od 1000 vozila dnevno i lansiranju modela sa prednjom vučom, koji su u istraživačkom birou pripremali Andre Lefebvr (André Lefèbvre) i njegova ekipa. Bilo je potrebno demontirati fabriku na Quai de Javel da bi se rekonstruisala za 5 meseci. Ipak i tokom rekonstrukcije, fabrika nastavlja redovno da proizvodi 360 vozila dnevno.
·   Godišnja proizvodnja: 71 472 vozila.
 
1933 MODELI
·   U martu se pojavljuje 15 GL, sa karakteristikama modela 15 i finijim linijama. U martu takođe, 8 CV, "Petite Rosalie" sa specijalnom karoserijom, obara svetski rekord u pređenoj kilometraži :
300 000 km i prosečnom brzinom od 93 km/h.
·   Komercijalizacija dostavnih vozila Tip 29 i 45 u septembru kao zamena za C6 1. Normalna šasija, dugačka i spuštena. Tip 29 opremljen je motorom sa 6 cilindara, zapremine 2 650 ccm, 53 Ks. Korisna nosivost: 2 900 kg, ukupna masa: 4 900 kg. Postoji i verzija autobus.
·   Tip 45 opremljen je motorom sa 6 cilindara,  zapremine od 4 580 ccm, 73 Ks. Korisna nosivost: 4500 kg, ukupna masa: 7600 kg.
·   U toku prvog semestra, oko 40 % vozila u saobraćaju su marke Citroen.

1934 CITROEN
·   Lansiranje Traction Avant. Citroen postaje prvi nacionalni i evropski konstruktor, a drugi u svetu. Ističe se i preduzeće Michelin. Pjer Mišlen (Pierre Michelin) odlučuje se da snizi obim proizvodnje i poboljša učinak.
·   Godišnja proizvodnja: 56 123 vozila.

1934 MODELI
·   Gama 8,10 i 15 serije Rosalie je modernizovana.
·   U aprilu lansiran je 7A, prvi model Traction Avant koji je zaprepastio svet odvažnim karakteristikama. Motor sa 4 cilindra, 1303 ccm, 32 Ks 3200 o/min, trostepeni menjač, potrošnja 9 l na 100 km, brzina 95 km/h, berlina.
·   U maju se pojavljuje 7S, verzija visokih performansi modela 7: 1911 ccm, 42 Ks pri 3800 o/min, trostepeni menjač, brzina 115 km/h.
·   U junu se lansira 7B, sa motorom od 1529 ccm, 35 Ks pri 3200 o/min.
·   U avgustu pojavljuje se 7C koji nasleđuje model 7B. Motor je zapremine 1628 ccm, 36Ks, 3800 o/min, trostepeni menjač, brzina 100 km/h. Od aprila 1934. do juna 1941. godine, proizvedeno je 88 066 vozila modela 7. Od aprila 1934. do jula 1954. godine, proizvedeno je 759 123 vozila Traction Avant.
·   Na Sajmu automobila u Parizu, pojavljuje se 22 CV, kabriolet sportski Traction Avant. Motor sa 8 cilindara, zapremine 3882 ccm, 100 Ks, trostepenim menjačem, brzinom od 140 km/h i potrošnjom od 16l/100 km. Najavljen kao najbrži i najbezbedniji serijski automobil, ipak ostaje na nivou prototipa.
·   Drugi model predstavljen na Sajmu, 11, na proširenoj osnovi modela 7 za 14 cm i produžen za 40 cm. Motor je zapremine 1911 ccm, 46 Ks pri 3800 o/min, sa trostepenim menjačem, brzinom od 106 km/h i potrošnjom od 11,6 l/100 km. Postoji 6 verzija. Od septembra 1934. do jula 1957. proizvedeno je 620 455 automobila.
·   Među dostavnim vozilima, Tip 32 nasleđuje Tip 29, sa identičnom karoserijom. Motor je sa 4 cilindra, zapremine 3053 ccm, 56 Ks. Korisna nosivost je 3200 kg, ukupna masa 5200 kg. Verzija autobus: Tip 32 S. U januaru, autobus 45 S učestvuje na 13. Reliju u Monte Karlu, sa 29 sedišta. Model 45B nasleđuje 45S.

Van mreže ADMINISTRACIJA

  • Super Moderator
  • Paljevina
  • *
  • Poruke: 109
Odg: Citroen od 1919 godine do današnjih dana
« Odgovor #1 poslato: Mart 09, 2008, 22:29:51 »
1935 CITROEN
·   André Citroen umire 3.jula.
·   Zatvaranje montažnih linija u Italiji zbog novih pooštrenih carinskih zakona 1934. godine.
·   Kupovinom novih mašina proizvedenih u Sjedinjenim američkim državama proizvodnja se povećava. Početkom 1935. godine za proizvodnju jednog modela Traction, bilo je potrebno 955 radnih sati. 1936. godine potrebno je 480 radnih sati.
·   Godišnja proizvodnja: 30 759 vozila.

1935 MODELI
·   Nakon ekonomskih potresa 1934. godine gama se stabilizuje.
·   U septembru, pojavljuje se Tip 23 sa motorom sa 4 cilindra, 1911 ccm, 42 Ks, korisnom nosivošću 1500 kg i ukupnom masom  od 3500 kg.
·   Koncept Busa 32 B  koji se proizvodi do 1948. godina.

1936 CITROEN
·   Uspeh Traction Avant doprinosi finansijskom oporavku Citroen-ovih fabrika.
·   Pierre Michelin se aktivira u isticanju kvaliteta proizvoda.
·   Otvaranje komercijalnog preduzeća na Dalekom istoku u Sajgonu (Indokina, danas Vijetnam).
·   Godišnja proizvodnja: 41 587 vozila.

1936 MODELI
·   Citroen koncipira projekat za novi automobil male zapremine, budući 2 CV sa ciljem da to vozilo bude ekonomično, bezbedno i komforno sa mogućnošću prevoza 50 kg prtljaga.
·   Na Sajmu u Parizu, Citroen predstavlja laka dostavna vozila u Dizel verziji: 500 DI, 850 DI i 23 DI. Motor je sa indirektnim ubrizgavanjem: 4 cilindra, zapremina 1767 ccm, 40 Ks pri 3650 o/min.

1937 CITROEN
·   Citroen kao i Peugeot šalju čitave misije u SAD smatrajući da francuska proizvodnja znatno kasni za američkom.
·   Istraživanje tržišta Citroen ispostavlja ankete vezano za korišćenje automobila u Francuskoj: Traction više nije dovoljan. 1937. godine, konstatovano je da 90 % klijentele kupuje svoj prvi automobil polovan. Citroen nastoji da pridobije nove klijente malim vozilom niske cene (projekat TPV).
·   Godišnja proizvodnja: 61 136 vozila.

1937 MODELI
·   U februaru, model 11 prerasta u 11B, a 11 Légère u 11 BL.
·   Na Sajmu automobila u Parizu, predstavljen je 11 CV. Primenjuje se Dizel motor na kamione Tip 32, motor je sa 4 cilindra, zapremine 3053 ccm, 55 Ks, i Tip 45, sa motorom sa 6 cilindara , zapreminom od 4580 ccm i 76 Ks. Motor sa 6 cilindara oprema gamu Marke do 1971. godine.

1938 CITROEN
·   Pjer Bulanže (Pierre Boulanger) postaje poznat po svojim istraživanjima
·   Zajedno sa Andre Lefebvrom lansira projekat TPV budućeg modela 2CV.
·   Godišnja proizvodnja: 68 109 vozila.

1938 MODELI
·   Na Sajmu u Parizu predstavljen je 15-Six, sa prednjom vučom, motorom sa 6 cilindara, zapremine od 2867 ccm, 77 Ks pri 3800 o/min, trostepenim menjačem i potrošnjom od 13l/100 km. Prostran, udoban i brz (135 km/h), ovaj automobil će postati "kralj puteva".
      Od septembra 1939. do 1956. godine, proizvedeno je 50 602 automobila, od čega 2 000 
      pre rata.
·   Traction Avant je postao najpopularniji automobil.

1939 CITROEN
·   TPV je spreman i ubuduće će se zvati 2CV. Zbog početka rata bilo je nemoguće lansiranje ovog vozila, a bilo je  napravljeno  250 prototipova za Sajam automobila koji se nikada nije održao. Svi su bili uništeni ili sakriveni.
·   Godišnja proizvodnja: 69 575 vozila.

1939 MODELI
·   U februaru 7 C Eco zamenjuje 7C i ima potrošnju manju za 10 %, a 11 Perfo, sa novim  karburatorom ima poboljšane performanse i zamenjuje model 11. Snaga je 56 Ks pri 3 800 o/min, a brzina 115 km/h.
·   U aprilu se komercijalizuje TUB sa modernom koncepcijom, koji je  preteča vozila H, koji je izašao posle rata.

1940 CITROEN
·   3. juna bombardovana je fabrika na Quai de Javel-u.
·   Ekipa Citroen-ovih inženjera krije prototipove 2CV, pošto su ih prethodno demontirali.
·   Delimično su uništeni Citroen-ovi pogoni u Belgiji.
·   Proizvodnja se zbog okupacije minimizira.
·   Godišnja proizvodnja: 32 284 vozila, od čega su 70 % dostavna vozila.

1940 MODELI
·   Pojavljuje se Furgon Tip 11-T serija U, verzija 11 CV Tipa 7-T serije U.
·   Što se berlina tiče, samo će se proizvoditi modeli Traction do 1941. godine.
·   Citroen predlaže Tip 45 GS, sa motorom sa 6 cilindara, zapremine 5183 ccm, snage 60 Ks i korisne nosivosti 3500 kg.

1941 CITROEN
·   Istraživački biro Citroen-a radi na alternativnom gorivu (alkohol, gas, električna energija...).

1941 MODELI
·   Novo dostavno vozilo Tip 45 G.
·   Furgon Type 11-T serija U-C: brži, veća korisna nosivost od  Type 11-T serija U.
·   Kamion Type 23 L serija G.

1942 CITROEN
·   Godišnja proizvodnja: 9 319 vozila.

1943 CITROEN
·   U septembru je bombardovana fabrika na Quai de Javel-u: oštećeno je 282 mašine, a 33 više
        nije bilo moguće popraviti.
·   Godišnja proizvodnja: 4 494 vozila.

1944 CITROEN
·   U septembru bombardovana je fabrika na Quai de Javel- u. Radnici Citroen-a poslati su na
        teren radi popravke saobraćajnica, kao i električnih linija.
·   Prvi kamion u fabrici Quai de Javel proizveden je 6. novembra.
·   Godišnja proizvodnja: 2 318 vozila.

1945 CITROEN
·   Proizvodnja dostiže 13,4 % predratnog perioda.
·   Godišnja proizvodnja: 9 324 vozila.

1945 MODELI
·   Kamion tipa 45 G.

1946 CITROEN
·   Polovina proizvedenih vozila su dostavna.
·   Godišnja proizvodnja: 24 443 vozila.

1946 MODELI
·   Na Sajmu u oktobru pojavljuju se 3 modela: 11 B kao 11 Normale, 11 BL ili 11 Légère i 15-SixG.

Van mreže ADMINISTRACIJA

  • Super Moderator
  • Paljevina
  • *
  • Poruke: 109
Odg: Citroen od 1919 godine do današnjih dana
« Odgovor #2 poslato: Mart 09, 2008, 22:30:19 »
1947 CITROEN
·   Otvaranje komercijalnog preduzeća Sivara u Buenos Airesu (Argentina) koje će postati
        Automobiles Citroen SRL 1951. godine.
·   Otvaranje filijale u Stokholmu (Švedska), Automobiles Citroen Aktiebolag.
·   77 % proizvodnje se izvozi.
·   Montaža motora u Levaluau (Levallois).
·   Godišnja proizvodnja: 28 977 vozila.

1947 MODELI
·   U maju pojavljuje se 15-Six D sa novim menjačem, novom glavom motora i novim karburatorom.

1948 CITROEN
·   Otvaranje radionice u fabrici u Asnijeru (Asnières) kupljene od Automobiles Laffly.
·   Fabrika u Levaluau, koju je Citroen otkupio 1929. godine, postaje kraljevstvo modela 2CV.
·   Godišnja proizvodnja: 42 776 automobila.
 
1948 MODELI
·   Na Sajmu automobila u oktobru, 2CV zadivljuje svojim izgledom, ekonomičnošću,
        brojnim mogućnostima. Motor je originalno koncipiran, 375 ccm, 9Ks pri 3500 o/min, menjačem sa 4 
        brzine, brzinom od 65 km/h i potrošnjom od 4,5 l /100 km. Od oktobra 1949. do 27.jula 1990. godine, 
        proizvedeno  je 3 872 583 vozila, berlina i furgona.
·   U junu pojavljuje se Type H, dostavno vozilo sa 1200 kg korisne nosivosti, nove koncepcije.
·   Motor je zapremine 1911 ccm, 50 Ks pri 3800 o/min, brzinom od 78 km/h i potrošnjom
        od 13 l na 100 km. Od juna 1948. godine do decembra 1981. godine, proizvedeno je
        više od 490 000 vozila.
·   Pojavljuje se Car 45 UADI najpopularniji od svih Citroen-ovih dostavnih vozila. 800 vozila je opremljeno 
       dizel motorom sa 6 cilindara.

1949 CITROEN
·   Godišnja proizvodnja: 63 852 vozila.

1949 MODELI
·   Pojavljuje se Camionette Type HZ, korisne nosivosti 850 kg i brzinom od 88 km/h.

1950 CITROEN
·   Otvaranje nove fabrike u Sent-Etjenu (Saint-Etienne). Nova filijala CITROEN-a obezbeđuje
proizvodnju brojne opreme kao i motora.
·   Automobiles Citroen u Kelnu, čije su aktivnosti bile obustavljene tokom rata, otpočinje ponovo sa radom.
·   Godišnja proizvodnja: 81 941 vozilo.

1950 MODELI
·   Na Sajmu automobila u Parizu predstavljen Furgon 2CV (Spaček), čija je prodaja započeta u martu 1951. godine. Korisna nosivost vozila je 250 kg, zapremina motora 375 ccm, 9 Ks,
pri momentu od 3 500 o/min, maksimalne brzine 60 km/h, potrošnje 5l / 100 km.
·   Od marta 1951. pa do marta 1978. godine, proizvedeno je 1.246.306 ovih automobila.
·   Zbog velikog broja poručenih automobila i zbog ogromnog interesovanja, ovaj automobil se nekada čekao i po 6 godina.

1951 CITROEN
·   15 CV postaje zvanični automobil francuske vlade.
·   Godišnja proizvodnja: 101 126 vozila.

1951 MODELI
·   Lansiranje 2CV Furgona (Spaček)
·   Početak izrade projekta VGD iz koga je kasnije nastao DS.

1952 CITROEN
·   Početak montaže 2 CV i Citroen-a H u Belgiji.
·   Otvaranje u Nju Jorku (New York) Citroen-ove filijale za prodaju vozila.
·   Puštanje u rad Citroen-ove filijale u Maroku.
·   Godišnja proizvodnja : 117 521 vozila

1952 MODELI
·   U junu 15CV dobija povećani zadnji prtljažnik čime se udvostručuje zapremina prtljažnog prostora.

1953 CITROEN
·   Citroen decentralizuje proizvodnju sa pariskog regiona ka unutrašnjosti Francuske
·   Nova fabrika u Bretanji (Bretagne) je specijalizovana za proizvodnju ležajeva i termoplastičnih delova (kaučuk i plastika).
·   Sporazum između Citroen-a i Panharda i zajednička prodaja preko dve mreže
·   Godišnja proizvodnja: 137 459 vozila

1953 MODELI
·   Tip 55 zamenjuje 45. Dizel i benzinski motori, 76 Ks, korisne nosivosti 5000 kg, ukupne mase 5300 kg.
 
1954 CITROEN
·   Puštanje u rad fabrike u Asnijeru (Asnières), otvaranje radionice za izradu hidrauličnih komponenti radi serijske proizvodnje DS-a. Od tog trenutka u ovom "hidrauličnom" sektoru u Asnijeru su se proizvodile sve hidraulične komponente svih Citroen-ovih vozila.
·   Godišnja proizvodnja: 154 054 vozila.

1954 MODELI
·   Od maja 15 CV - 6 je opremljen hidropneumatskim sistemom oslanjanja visokog pritiska, što predstavlja tehničku revoluciju i rezultat je razvojnog biroa Citroen-a.
·   Na Sajmu automobila u Parizu se pojavio 2 CV sa motorom  od 425 ccm , 12 Ks pri obrtnom momentu od 3 500 o/min, 80 km/h, centrifugalnom spojnicom.

1955 CITROEN
·   Godišnja proizvodnja: 181 774 vozila

1955 MODELI
·   Na Sajmu automobilu u Parizu predstavljen DS 19. Vozilo sa prednjim pogonom, sa motorom zapremine 1911 ccm, 70,5 Ks pri obrtnom momentu od 4 500 o/min, menjačem sa 4 brzine, 140 km/h, potrošnje 10 l/ 100 km. Revolucionarni automobil ne samo zbog svoje aerodinamične linije nego i zbog upotrebljene nove tehnologije, na DS-u se nalazio i hidropneumatski sistem oslanjanja sa automatskom regulacijom visine.
·   Svi važni mehanizmi su bili objedinjeni: menjač, spojnica, sistem upravljanja, kočni sistem (prvi put u svetu se pojavljuju na prednjim kočnicama diskovi na automobilima koji su se proizvodili u seriji), dva nezavisna kočna sistema, automatski distributor intenziteta sile kočenja u zavisnosti od opterećenosti vozila, itd.
·   Uspeh je bio ogroman: za 45 minuta, 749 porudžbina!!! Na kraju prvog dana, čak 12 000!!! DS se proizvodio skoro 20 godina od oktobra 1955. do aprila 1975. god. Za tih 20 godina je proizvedeno 1 456 115 raznih verzija DS-a.

1956 CITROEN
·   Početak montaže DS-a u Belgiji.
·   Godišnja proizvodnja: 190 901 vozilo.

1956 MODELI
·   Komercijalizacija prvog Citroen-ovog kamiona sa pogonom na sva 4 točka, tzv. 46 CDU.
·   Krajem godine izlazi tip 46 DP UADI. Karoserija identična kao na tipu 55, menjač sa 5 brzina. Dizel motor sa povećanim prečnikom cilindra za 6 mm (100 od nekadašnjih 94 mm).

Van mreže ADMINISTRACIJA

  • Super Moderator
  • Paljevina
  • *
  • Poruke: 109
Odg: Citroen od 1919 godine do današnjih dana
« Odgovor #3 poslato: Mart 09, 2008, 22:30:56 »
1957 CITROEN
·   Puštanje u rad jedne montažne linije za 2 CV Furgon u Pnom Penu (Phom Penh), u Kambodži.
·   Na osnovu nekadašnjeg sporazuma između Citroen-a i alzaškog proizvodnog preduzeća, fabrika u Miluzu (Mulhouse) se specijalizovala za proizvodnju semeringa.
·   Godišnja proizvodnja: 206 136 vozila.

1957 MODELI
·   U maju se komercijalizuje ID 19 čiji se prototip pojavio na Sajmu automobila u Parizu 1956. Menjač je sa 4 brzine i mehaničkom komandom. Verzije su "Normale" (63 Ks pri  4000 o/min, 130 km/h) i "Luxe" (66 Ks pri 4 500 o/min, 135 km/h). Od marta 1957. do septembra 1969, proizvedeno je 491 434 vozila. U julu Traction Avant okončava svoju briljantnu karijeru dugu 23 godine bez većih promena, sa 759 123 proizvedenih vozila.

1958 CITROEN
·   Otvaranje fabrike u Vigu (Španija) za proizvodnju malih furgona 2 CV za špansko tržište i za izvoz. Ova vozila omogućavaju prisustvo Citroen-a na strogo ograničenom tržištu.
·   Godišnja proizvodnja: 246 305 vozila.

1958 MODELI
·   Na Sajmu u Parizu izložen je break ID 19, sa tehničkim karakteristikama ID 19 Luxe, kao i DS 19 Prestige, namenjene poslovnim ljudima sa staklom koje odvaja prednja od zadnjih sedišta.
·   U martu 2 CV Sahara sa pogonom na sva četiri točka, dva motora od 425 ccm (ukupna zapremina 850 ccm), 24 Ks pri 3 500 o/min, 5CV, menjačem sa 4 brzine, brzinom od 100 km/h.  Izuzetan kvalitet modela 2 CV 4 x 4 brižljivo je proučen za vožnju po peščanim stazama.
·   Predstavljen u martu, 2 CV 4 x 4 počinje sa komercijalizacijom tek u decembru 1960. godine. Od decembra 1960. godine do decembra 1966. godine, proizvedeno je 694 vozila 2 CV 4x 4.

1959 CITROEN
·   Sporazum između Citroen-a i  južnoafričkog preduzeća Atlanta Industries (Pty) Ltd., a potom Stanley Motors Ltd za montažu ID 19 u Johanezburgu.
·   Početak informatčke tehnologije.
·   Citroen je pozvan da izloži karoseriju DS-a u Milanu, na međunarodnom Sajmu za dizajn, kojim je predsedavao Đo Ponti (Gio Ponti).
·   Na Reliju u Monte Karlu ID 19 odnosi pobedu sa posadom Kolteloni - Aleksandar -Derozije (Coltelloni - Alexandre - Desrosiers).
·   Godišnja proizvodnja: 286 892 vozila.

1959 MODELI
·   Tip 47 DIP sa svojom kabinom povećava unutrašnju zapreminu: 36 mesta umesto prethodnih 29. Njegova proizvodnja se nastavlja do 1963. godine.

1960 CITROEN
·   Sporazum između Francuske i jugoslovenskog preduzeća Tomos za montažu 2 CV u fabrikama u Kopru.
·   Otvara se fabrika u Katili (Catila) u Argentini za montažu 2CV i Ami-ja.
·   Godišnja proizvodnja: 316 218 vozila.

1960 MODELI
·   Na Sajmu automobila u Parizu, predstavljen je DS 19, sa menjačem sa 4 brzine, komandom spojnice sa centrifugalnim regulatorom. Ponuđene su 76 boje, 13 boja karoserije, 11 boja za sedišta i kožne garniture. Od septembra 1960. do 1974. godine, proizvedeno je 1 325 kabrioleta.

1961 CITROEN
·   Otvaranje fabrike Ren-la Žaneu (Rennes-la Janais) u Bretanji (Francuska) za proizvodnju modela Ami 6. Ovo je prva Citroen-ova fabrika za karoseriju i montažu automobila.
·   Otvaranje fabrike u Nanteru (Nanterre), koja je do tada bila vlasništvo preduzeća Simka (Simca). Sklapanje karoserije, poklopaca motora, vrata 2CV, livnica aluminijuma, skladištenje motora.
·   Početak sklapanja Ami 6 u Belgiji.

1961 MODELI
·   U aprilu, Ami 6 kompletira gamu: motor sa 2 cilindra, 602 ccm, 20 Ks pri 4500 o/min, menjač sa 4 brzine, brzina 105 km/h i potrošnja od 6l/100 km (berlina sa 4 vrata i 4 mesta). Od aprila 1961. godine do jula 1971. godine, proizvedeno je 1 039 384 vozila.

1962 CITROEN
·   Otvaranje komercijalnog preduzeća u Montrealu (Kanada) Citroen Canada Limited.
·   Otvaranje komercijalnog preduzeća u Beču (Austrija) Citroen Österreich GmbH.
·   Godišnja proizvodnja: 391 783 vozila.

1962 MODELI
·   Na Sajmu automobila u oktobru, predstavljen je DS 19 sa većom aerodinamikom i boljim performansama (160 km/h).

1963 CITROEN
·   Otvaranje fabrike u Kaenu (Caen) u Normandiji.
·   Sporazum sa preduzećem Sedica za montažu modela 2CV i 3 CV na Madagaskaru.
·   Otvaranje preduzeća u Čileu, Citroen Chilena za montažu modela 2CV u dve verzije, break i pick-up.
·   Montaža dostavnih vozila H u Holandiji za tržište Beneluksa.
·   Sporazum između Citroen-a i Pežo-a vezano za kupovinu sirovina i opreme.
·   Kreiranje Service Compétition kojim upravlja Rene Koton (René Cotton).
·   Godišnja proizvodnja: 437 799 vozila.

1963 MODELI
·   U februaru, model 2CV AZA oprema se jačim motorom: 16,5 Ks pri 4200 o/min, 95 km/h.
·   U oktobru, izvršene su tehničke modifikacije na dostavnim vozilima Types 46 i 55. Komercijalizovani su pod nazivom Type 60. Benzinski motor je sa 6 cilindara, zapremine 5 183 ccm, snage 90 Ks, a dizel motor je zapremine 5 183 ccm i snage 86 Ks. Korisna nosivost je 5 500 kg, a ukupna masa 9 800 kg.

1964 CITROEN
·   Otvara se fabrika u Portugaliji (Mangualde) za proizvodnju modela 2CV.
·   Potpisivanje sporazuma između Citroena-a i nemačkog preduzeća NSU-Motorenwerke za proučavanje motora sa rotacionim klipom u okviru kofilijale Komobil (Comobil) u Ženevi.
·   Aktivira se radionica mehaničkih delova za DS u okviru fabrike u Nanteru.
·   Otvara se fabrika Cimos (Jugoslavija) nakon pregovora 1960. godine, za montažu i proizvodnju delova za automobile.
·   Godišnja proizvodnja: 464 955 vozila.

1964 MODELI
·   U septembru pojavljuje se DS 19 Pallas.
·   Prezentacija na Sajmu automobila u Parizu modela break Ami 6. Proizišao je iz berline od koje zadržava tehničke karakteristike.
·   Na Sajmu automobila u Parizu, pojavljuju se sigurnosni pojasevi kao opcija na svim modelima Citroen.
·   U decembru pojavljuje se inverzija smera otvaranja vrata na 2 CV.
·   Lansiranje modela 60 DIP, sa oleopneumatskim zadnjim oslanjanjem i 36 mesta.
 
1965 CITROEN
·   Pušta se u rad istraživački centar u Veliziju (Vélizy).
·   Integracija fabrike Panhard u Remsu sa Citroenom, specijalizovane za proizvodnju mehaničkih komponenti za dostavna vozila.
·   Zatvaranje fabrike za montažu DS-a u Severnoj Africi nakon ukupne proizvodnje od 1 232 vozila.
·   Godišnja proizvodnja: 485 496 vozila.

1965 MODELI
·   U septembru, pojavljuje se moćnija verzija DS 21, sa novim motorom od 2175 ccm, 109 Ks pri 5500 o/min, potrošnje 9,8 l/100 km i brzine 175 km/h. Transmisija je u potpunosti homokinetička. DS 21 opremljen je uređajem za automatsko pomeranje farova. Verzije su berlina, Pallas, Prestige, kabriolet. Od septembra 1965. do oktobra 1972. godine proizvedeno je 207 313 vozila.
·   U decembru komercijalizuju se nove verzije kamiona, 350 i 600 u benzinskoj i dizel verziji. Primenjuje se hidraulična tehnika sa kočnim sistemom na pedale, koji se napaja zelenom LHM tečnošću.
·   350 Type N: benzinski motor sa 4 cilindra, zapremine  2176 ccm, 82 Ks, ukupne mase 5 990 kg.
·   350 Type ND serija P: motor sa 4 cilindra, Diesel Perkins, zapremine 3860 ccm, 80 Ks, ukupne mase 5 990 kg.
·   350 Type ND serija M: motor sa 4 cilindra, Diesel Man, zapremine 4690 ccm, 76 Ks, ukupne mase 6250 kg.
·   600 P: motor sa 6 cilindara, benzinska verzija, zapremine 5183 ccm, 118 Ks, ukupne mase 10 300 kg.
·   600 PD: motor sa 6 cilindara, dizel verzija, zapremine 5600 ccm, 103 Ks, ukupne mase 10 300 kg.

1966 CITROEN
·   Zatvaranje fabrike u Slau (Slough) u Velikoj Britaniji nakon proizvodnje od više od 28 800 Traction Avant, DS, 2CV i dostavnih vozila.
·   Godišnja proizvodnja: 531 133 vozila.

1966 MODELI
·   Posebno mineralno ulje, LHM, zamenjuje LHS2 u hidrauličnom protoku svih modela ID i DS.
·   Od oktobra kamioni 600P i PD komercijalizuju se pod nazivom 700, serija PY i PYD. Ukupna masa je 10990 kg zahvaljujući snazi motora: 134 Ks za benzinsku verziju i 108 Ks za dizel verziju.


Urednik Bora2CV